Saturday, February 12, 2011

Em0sinye chumell

Assalamualaikum dan salam sejahtera semue...jumpe lg kt bl0g yg sederhane ciput nie..
hari nie tajuk p0st melambangkan perasaan aku..dlm idup nie mcm2 berlaku dan xlepas dr ujian..ingt ayat " Allah tak akan beri ujian yg tidak mampu di tanggung 0leh hambaNya"..
ayat nie membuatkan aku kembali bersemangat.. Allah yakin aku mampu tanggung semua nie xkn aku xyakin dgn diri sendiri kn??..
aku insan lemah yg kadang kala alpa dgn kehidupan..

0k j0m share cket st0ry nie..
aku mmg akui yg aku sangat manje ngn abah aku sb dr kecik mmg aku rapat ngn abah..time 2 mak aku keje lg k0t..aku sllu ikut abah pegi mane2 je sampai sume 0rg cakap aku anak abah and up till n0w aku still ikut abah g kedai n mane2 la..hahaha 0rg2 cakap 'kesian abah xb0leh nk ngurat 0rg' huh,,aku pedulik hape..
da mmg h0bi aku g jenjalan..lgpn kekurangan aku nie aku xreti drive langsung.. dulu b0le bwk m0t0 tp sejak xcident aku trus xbrni nk drive..s0,,sejak 2 abah la jd driver aku utk g ne2 je.. kdg2 g umah kawan2 pn abah aku yg antar..ade 0rg cakap bertuah t0l sampai g umah kawan pn abah yg antar tp abah aku xkesa.. beliau tau cm ne perangai aku..
hmm,,terlajak lak hehehe aku sbnrnye nk cite betape rapatnye aku ngn abah aku sampai dulu aku nk apply sk0la teknik tp abah aku xbg.. beliau suh aku sk0la kt sk0la berdekatan..katenye "majukan tempat sendiri dulu baru b0leh majukan tempat 0rang" aku redha.. aku pasti ade hikmahnye.. Alhamdulillah.. aku dapat result SPM yg agak baek n tmasuk dlm list pelajar cemerlang sk0la 2..
xdela pandai sangat cume dpt 4A3B1C.. syukur..
after SPM aku keje kilang slame 5bulan..slame temp0h 2 abah sllu bg aku wet blnje n sllu t0pup kn..aku kesian kt abah..kal0 b0le aku xnk susahkan abah lg tp abah xkesa..Ya Allah,,aku bersyukur di kurniakan mak abah yang sangat memahami..
bln 5 aku da benti keje sb dpt surat twrn UiTM..hepi mmg hepi tp cm ne nk idup jauh dr family??uishh,,abah aku sediakan brg2 cm nk suh aku pindah trus tw hehehe beliau ckp xnk susah kt U nt..

aku ingt lg abah ckp "blaja bt0l2,,abah sanggup antar jauh2 cm nie...blaja slagi mampu blaja,,jgn jd cm abah.. abah akan t0l0ng,,xkesah pasal wet yg penting blaja"
anak mane yg b0leh bertahan dgr ayat cm 2??air mate aku turun dgn derasnye setiap kali ingt ayat 2..

kt U nie walaupun jauh dr umah tp aku akan make sure tiap2 ari tep0n mak abah sb aku xdapat balek tiap2 mgu..
Td abah tep0n.. abah cakap mate kiri asek ku0 air je..bukan nangis..ntah2 nk mati k0t..kal0 mati ikhlaskan ye..Ya Allah,,aku mmg xb0le dgr statement nie..aku lemah kal0 dgr statement nie..abah nk wt adeq nangis ke??tlg la paham..hmmm,,n0w aku da xde m0od + tensi0n..ntah laaa.. aku tensi0n stiap kali abah cakap sal mati.. abah nk sgt ke tglkn adeq?? abah nk ke tgk adk brdik yg lain 2 jge adeq?? abah bukan x tw betape anti nye d0rg ngn adeq..betape jelesnye d0rg tiap kali tgk adeq d0k ngn abah.. kal0 abah xd cm ne d0rg layan adeq?? abah nk tgk adeq nangis tiap2 ari?? uishh,,terlalu berem0si plak kali nie huhuhu..
tujuannye 1 je.. aku nk abah tau aku sayang abah sgt2..aku x b0le trime kehilangan abah.. Ya Allah,,panjangkanlah usia kedua ibubapaku.. berikanlah aku peluang utk berbakti kpd mereka..
aku ingin hadiahkan sebuah kejayaan kepada mereka..sesungguhnya kpdMU aku mem0h0n..Amin..

No comments:

Post a Comment