Saturday, July 9, 2011

20 tahun mencari cinta :)

Assalamualaikum...
hye...

alhamdulillah aku still dapat bernafas ari nie.. apa kab0 semua?mudah-mudahan sihat la hendaknye..
maaf sebab aku memang kurang update bl0g nie kerana kekangan mase yang terhad..

aku nak share cerita sikit..pejam celik,,pejam celik da 20 tahun umur aku.. sepanjang hidup nie macam2 yang aku lalui dan rasai.. ada macam2 cerita suka duka.. dan mestilah hal cinta yang paling best untuk kita kenang kan?? hahaha..

aku tidaklah secantik amna untuk mengharapkan jejaka tampan datang dalam hidup aku.. aku hanya insan biasa,,serba kekurangan.. puas aku mencari makna cinta sejati tapi belum pernah aku temui..

bila aku suka s0me0ne je mesti ade satu halangan antara kami.. s0 sampai sekarang aku dah malas nak fikir tentang cinta tu lagi.. aku berharap j0d0h aku akan tiba sendiri.. bukankah kita dah di ciptakan berpasang-pasangan s0 untuk ape kita takut?? InsyaAllah,,yakinlah dengan semua janji-janji ALLAH itu sesungguhnya ALLAH tidak akan memungkiri janji-NYA..

2,3 hari nie aku ade jumpa lelaki yang dapat menceriakan hidup aku tapi aku tak pasti adakah dia lelaki yang dari dulu aku nantikan.. aku serahkan segalanya kepada ALLAH..sesungguhnya segala yang berlaku adalah ketentuan ALLAH.. aku redha dengan  ketentuan-NYA..

mudah-mudahan lelaki ini yang aku sayang akan menjadi pembimbing aku kelak..menjadi imam s0latku,,menjadi ketua keluargaku,,menjadi teman sehidup sematiku,, menjadi cermin kepada kerabunanku.. hehehee mudah-mudahan.. amin...

==> Tidak perlu mencari secantik Balqis,
        andai diri tak sehebat Sulaiman.
        Mengapa mengharap teman setampan Yusuf
        jika kasih tak setulus Zulaikha.
        Tak perlu mengharap teman seteguh Ibrahim
        andai diri tak sehebat Siti Hajar
       dan mengapa didambakan teman hidup yang sempurna Muhammad
       jika ada keburukan pada diri,
       bimbinglah dirinya dan terima lah kekurangan itu sebagai keunikan,
       carilah kebaikan pada dirinya, bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya
       dan berdoalah dia milik mu.. 


       "Ya Allah Ya Tuhanku, seandainya telah kau catatkan dia milikku, tercipta buatku, dekatkanlah dia          padaku, satukan hatinya dengan hatiku, titipkanlah kemesraan di antara kami agar kebahagiaan itu abadi.
      Dan Tuhanku Yang Maha Pengasih, seiringkanlah kami dalam melayari ketepian yang sejahtera,   sepertimana yang Engkau kehendaki."
~ Amin Ya Rabbal 'Alamin ~


 sekian,,hehehe terima kasih sebab awak muncul dalam hidup saya :)


No comments:

Post a Comment